Monday, February 20, 2012

Saat Itu Indah...

Hari ini aku tak bercakap dengan dia..
kalau ikutkan hati aku tidak mahu mengalah..
aku bergaduh dengan dia kerana kawan aku yang lain..
Dia kata .."Aku tak fahamlah kenapa dengan kau nie"
Aku cakap "Eahh biarlah aku nak pergi mana ko sibuk apa pasal"

Esoknyer kami tidak bertegur..Malah majlis makan tengahari dekat rumah kawan pun
aku tidak tegur dia..

Kenapa aku begitu keras kepala..Sedangkan dia adalah sahabat baik aku..
kita bertekak sebenarnya sekejap sahaja..kemudian baik..tapi pada hari itu..aku sedikit pun tak mahu mengalah...malah aku nak dia tunduk pada aku..Aku Ego..

Esoknya dia terlantar sakit..Aku terkedu,terkejut..aku tak tahu apa yang patut aku lakukan..
Aku tidak lagi dapat berkata aper..Sebab aku cuba nak mintak maaf dengan dia..tapi dia tidak bersuara..terlantar begitu tidak bersuara..ohhh tidak..

Aku kawan baik dia..Adakah dia bersedia maafkan aku..atau Aku tidak sempat berkata Maaf padanya...Kenapa Segalanya berlaku begitu Cepat..

Hari ini..Aku bangun Pagi..
Aku teringat Detik itu..
Satu hari aku Menangis tidak henti..
Lihat gambarnya,gelak,gurauan serta kata2 dia pun boleh buat aku ingat dan menangis..
Manakan ku cari ganti..

Dan Bila aku sedar..
Sudah 3 Tahun Sahabat aku pergi..
Aku tidak sempat katakan..
"Aku bergurau sahajalah dengan Kau"..

hanya yang mampu kini..
Aku Panjatkan Syukur Mengenali Mu..
Dan Al-Fatihah Buat Kau.. "Wan"
Saat itu Indah..Sebab kita Sahabat yang baik..
Yang biasa buat Org Semua Cemburu ..
Kita macam Anjing dan Kuching..

Sentiasa diingatan...

No comments: