Monday, January 31, 2011

DiKesempatan


Hujan lagi hari ini..makanyer tido sampai ke petang..mana matahari mana lampu juga tidak dapat aku bezakan..

Sebelum pagi tadi sempat gi jogging 2 round lagi..agak segar juga badan..tenaga tak seperti muda2 dulu ahh aku dah tua ker..belum lagi..melihat wajahku dicermin..yer masih banyak perlu dipelajari dan masih banyak lagi mengalaman yang perlu aku kecapi..

Indah sahaja dapat msg dari teman2 ..aku belum lagi menemui jalan yang aku pilih lagipun belum dapat mana2 panggilan telephone dari mana2 syarikat..cuma undangan makan2 sahaja yang banyak..agak malu juga bila org tanya..u kerja aper..dan jawapannyer tidak..aduh mengeluh panjang aku..tapi masih punya banyak harapan dan perjuangan perlu diteruskan..

Lewat senya ini banyak sangat aku terima lamaran..entahlah takut juga kerana aku tidak bersedia serba serbi..biarkan lah hidup aku begini..aku tidak berani mengambil risiko..sudah bertahun-tahun aku hidup sendiri..dan membawa diri juga sendiri..

Jika satu hari telah ditakdirkan..aku terima ..tapi aku tidak mahu dikatakan mengambil kesempatan biarlah aku betul2 bersedia...

Aku mahu teruskan hidup..

1 comment:

madmal said...

perjuangan belum selesai...