Monday, April 11, 2011

Kawanpun Lari..

"Bila kita tidak punya tempat mengadu,tidak punya sapa2,tidak punya harta,tidak punya kerjaya yang boleh dibanggakan semua kawan lari..tak de sapa nak dekat ..tak de sapa nak pandang..tak de sapa nak ajak kuar2 macam selalu..yerlah kalau duit dah tak de di poket..alamatnyer mereka menjauhkan diri..apatah lagi keperitan ini terpaksa ditelan hidup2 ..sabar jerk lah.."

Semalam keluar jalan2 sekitar PV and kawasan sewaktu dgnnyer..kata2 seorg kawan bila lepak semalam benar2 buat aku tersentak..macam ada kena mengena ngan diri aku..yerlah mana adanyer kawan nak dekat..kalau tak de duit..yerlah takut duit diaorg abis plak..

La ni ada 2 3 jerk yang faham situasi aku..bila bertanya khabar diaorg akan tanyakan aku kerja mana..walaupun kerja tak segah mana at least tanya lah khabar..sihat ke tidak kan..almaklumlah ..kita kan kawan..kalau tak susah sama2 at least ambik tau sikit..

Kat kota besar nie ..ibarat berada dalam cermin..bila kita cakap org ..kita akan kena balik..bila org kata kita.dia akan kena balik..jadi lebih baik diam dan biarkan benda2 itu berlegar2 dan berlaku depan mata..

Walaupun aku lebih suka abiskan masa dengan sendiri..tapi setiap perkara yang berlaku tidak akan mematahkan semangat aku..malah aku tetap kenal siapa itu kawan..walaupun kawan ada yang lari..tapi aku tidak pernah menganggap mereka musuh..kerana aku percaya..bila masa tiba baru mereka sedar..

Badan pun sudah penat..esok nak mulakan balik sesuatu perkerjaan yang akan menjadi rutin kehidupan..walaupun perit ..tapi tetap ditelan.

No comments: