Sunday, April 15, 2012

Tahu..

Agak malas kebelakangan ini..Rasa ngantuk,tak mahu ke Gym,Malas nak Jalan2..Lelebih lagi Master sudahpun balik ke Tokyo..Penat aku menghafal satu persatu perkataan yang ada dinegara Matahari terbit itu..Kenapa harapan aku untuk kesana.."Kenapa aku perlu kesana"..Padahal impian sebenar adalah ke Kota New York..Kota besar yang penuh romantik dan juga pelbagai acara menarik bisa aku lihat disana..hmmm baik aku fikirkan baik2..

Keadaan agak terkawal...Hari2 aku belajar benda baru ditempat kerja..tak pernah aku rasa jemu atau mual utk pergi kerja..Aku bersyukur sangat2 kerana aku dapat ramai sangat kawan yang baik2 dan aku rasa gembira..pengalaman lalu juga mengajar aku supaya menjaga adap dan memberi adalah baik dari menerima..itu satu perkara yang penting sekali..walaupun kekadang aku ni agak blur dengan dunia aku sendiri.

Sekarang aku telah kembali ke rumah Master..Duduk kat sini best , ada kolam, ada pemandangan cantik2..boleh berimiginasi, dan juga boleh bersendiri..entahlah aku pun tak tahu ..tapi aku suka bersendiri..aku suka berkarya dan duduk sorang2..mungkin memberikan sedikit ketenangan dalam diri..Mungkin Orang kata aku agak sombong bila tinggal di Kondo mewah..tapi ini bukan rumah aku..ini rumah tumpangan sahaja..aku telah diberi amanah..dan aku masih menjalankan amanah ini..jadi sama2 memberi dan merasa..dan biarlah aku tahu sahaja kenapa aku kekal disini.

Plan untuk bulan ini..Aku teringin nak balik Kampung..Mungkin aku akan balik Awal bulan Mei..Mungkin lebih meriah..Majlis perkahwinan Wan aku tak dapat pergi, dengan card yang dia bagi mungkin aku boleh kirimkan hadiah kepadanyer tanda ingatan tulis ikhlas..Maaf wan aku tak dapat nak tengok ko kawin..mungkin sempat pergi majlis jiran sahaja..i hope so.

Aku masih fikirkan pasal Renion Kolej pada November..kalau tak jadi pergi Jepun pastinyer aku akan bersama2 kawan2 dikolej..dah lama tak jumpa mereka rindu rasa hati..

Dengan Ditemani Mac Air,Iphone,Ipod..aku rasa hidup aku tak de la rasa sunyi sangat..lelebih lagi dapat main Instagram yang awwsome..

Kembali ingat kenangan lama..aku terjumpa Notty di Instagram..kemudian dia hilang..Kenapa dia lari dari aku..Sedangkan Kisah kami telah tamat..

aku tak tahu..tiada jawapan.

No comments: