Saturday, September 1, 2012

Jln Yang Dipilih..

Hari tak karuan telah bermula..Dari Pagi hingga Petang..Binggung..
mana datangnyer idea..kalau badan jadi malas..
Kata2 tidak diendah..penyakit datang balik..
Syaitan bermaharajalela..
itukah yang kita takutkan ..
atau kita mampu atasi nafsu sendiri..

Kawan2 ajak keluar..
keluarga sendiri terabai..
mana mungkin cari jalan pulang..
sendiri yang lalai..
bermain sabun hingga lemas..

Kalau ada kata2 terindah..
aku mahu kembali kepada ajaran..
aku yang lemah lagi lalai
selalu berpeluk pada tiang berduri..

kalau dulu aku banyak sedar..
tapi kini aku kian terpendam..
kenapa jadi macam nie..
sihirkan diriku atau aku sedar ianya tidak kuat..

wanita sentiasa begitu..
aku tidak mahu jadi wanita..
aku nak jadi diri aku..
pergi jahanam dengan lompatan..
kelemahan tidak akan menghalang..

selagi mampu berdiri..
aku pasti akan berubah..
menyenangkan org lain..
kudrat terpakai boleh membina bahgia..

cantik itu perkataan
buruk itu hinaan..
mana yang kau pilih..

lemahnyer kau.

No comments: