Sunday, July 7, 2013

Episod 1 : Lipstik Cinta..

"Cerita ini Rekaan Semata-mata tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah Zzzz..So jangan ikut kalau tak geti nak baca..ada faham".

Dia membelik2 buku yang ada ..tak terbaca..dia nampak diluar tingkap..ada bebudak bermain bola..dia marah, Kenapa dia tidak berkesempat bermain begitu..Bukankah dia punyai bakat, tenaga sekuat orang lain..ataupun minatnya pada gambar warna warni yang dibelik2nya tadi menjadi semangat dan mematahkan semangat utk dia bermain dia memandang ke langit..ahhh malas Cuaca Panas...

Pulang dari sekolah..Diki menyapa.."Jom main bola dengan aku..Mak kau mesti tak marah"..Aku "Urmm aaar..mmmm..Malaslah Panas " ...Diki " Alaaa biar aar bukan boleh mati kena panas "..Aku tersenyum..lalu menolak dengan penuh rasa tidak ingin.."lain kali aar..aku ada kerja nak buat .."..aku jalan laju..kebetulan ada sekumpulan kawan2 lain di belakang..Diki berhenti dan berundur ke belakang menanyakan yang lain..aku hanya dengar dari jauh.." Jom aar..Jom aar.."...

Tidak dinafikan aku seorang yang pendiam dirumah, pasang lagu, bukak kipas kuat2 sambil melihat keletah budak2 diluar tengah main bola..sangat seronok..terkadang aku sangat seronok bila ada yang sepak bola tidak kena..hahaha tergelak aku..aku ingin bersama mereka ..tapi pastinya mereka akan Gelak..hmmmmm

Aku menarik nafas tanda tidak berminat dah untuk join.

Teringat...

Tadi waktu disekolah..dia memandang aku..aku senyum sahaja..entah kenapa getaran itu sangat berbeza..tiap kali aku jumpa dia..jantung berdegup gencang..seakan ada getaran yang tidak boleh disembunyikan..rasa tak karuan..gundah dan semangat ingin tahu akan dia sangat membuak2..kenapa naluri ini sering terjadi..sememangnya enggang dan pipit tidak boleh bersatu..dia budak tinggal di bandar..aku tinggal di kampung ..mak aku mengambil upah menjahit dan juga menjual air di tepian sawah..entah lah..kenapa aku sampai begini sekali ..tapi aku tidak pernah menghampakan keluarga ..keputusan aku baik2 sahaja..tidak pernah gagal..adakah perasaan ini akan biasa mengoncang semangat ku akan terus berjaya..aku mahu kenali dia..tapi bagaimana..

Kalau esok masih ada..aku mahu ketemu dia..

Perasaan ini terus bergelora...

No comments: