Friday, July 19, 2013

Episod 2 : Lipstik Cinta ( ini Rasaku)

Baru tadi mak kejutkan dia..Malas betul nak mandi dekat perigi..Jam 6 pagi begini gigihlahkan nak berjalan sambil tengok kegelapan pagi..yer pagi sangat gelap bila tak bukak mata ..apatah lagi nak mencedok air diperigi..pastinya tak dapat bayangkan , tak perlu duduk luar Negara kalau macam tu..kampong ini punyai air yang sangat luar biasa..Siram 3 4 kali ..terus berlari masuk rumah..


Dia mengayuh basikalnya tiada orang dikiri, tiada dikanan..seperti biasa dia menyanyi riang..kejap lagi adalah tu ..lalu disimpang tiga ternampaklah diki terkedek2 kayuh basikal..Ooo nak mengurat aweks ya...itulah kerja dia..Diki nilah satu2 kawannya..yerlah mak bapak mereka kawan baik..bila ada masa lapang sahaja keluarga diki akan datang menyinggah ke rumah..Diki biasalah aku lah jadi mangsa dia..borak borak..borak...Boring.

Aku mengemas Buku2 atas meja coklat ..biasalah sekolahkan..Aku lihat cuaca agak mendung diluar, aku menunggu lonceng berbunyi..melihat masing2 sibuk mengemas juga tetiba terdetik Si dia..owh itu dia..Baru melepasi kelas aku..dia tidak menoleh, tapi pergerakan agak perlahan, adakah rasa ini...

Aku bergegas mengambil basikal yang berkunci....ALAMAK...! sapa yang bodoh nie lock di tali lock aku..eeee..tak sempat kejar dia hari nie...Hampir Putus asa...Aku duduk melihat ke depan ..Kebanyakan pelajar dah berjalan, ada yang melambai mengikut lorong yang betul.."Eahhh ni Basikal awak..? "Aku menoleh dari kasut hinggalah ke Paras rupa dia..Gurb..."ini Basikal awak ker ?".."ark umrm ar..oh ya ya ya.." ( Kenapa dengan aku ). "Maaf saya terlock sekali..dah nak cepat tadi..." Awak yang kelas sebelah saya kan ?" dalam hati aku ..eah mana dia tau nie.."Nama saya Akmal..awak " " Saya Fazrin.."..Dia senyum lalu berlalu pergi.. Aku lihat dia hingga hilang dari penglihatan..eeee kenapa aku masih kat situ..Blur..

Aku sampai dirumah hamper nak hujan ..Selamat..Siapkan apa yang patut..mengangkat Jemuran ibu di ampaian..ibu dan ayah tak der ..mesti di rumah Diki..tak pun di kedai2 yang lain..selalu nya salah seorang antara mereka pasti ada dirumah ..ni dua2 dah tak der maknanya keluar berdualah..ibu bapa ku sangat sayang menyayangi..aku harap aku mampu jadi seperti mereka..

Dia menyemak Buku2 yang ada..dalam hati..."Kalau nak pandai kenalah belajar"..yes dia mau belajar segigih yang mungkin..tak mau main2..selain mengelak perasaan itu..dia membelek2 bukunya lagi..Rasa yang tidak bias dipadam..kebetulan juga terlock..atau dia sengaja lock..entahlah..

yang menjadi persoalannya sekarang..dia tahu aku di kelas mana..

tutup buku..Tengok TV...Blur...

No comments: