Saturday, September 22, 2012

Yang Tertinggal...



Hari nie Ujan lebat sangat..Nasib baik sempat singgah di rumah kawan dekat dengan office..Selalunyer Petang2 macam nie memang tak suka balik awal..kalau balik awalpun nanti tido saje..jadi habiskan masa sembang2 then balik..

Little Penang..
Sempat makan kat sini..apa lagi kuew tiaw makanan yang selalu dimakan kat sini..Kira oklah org belanja..Pasni dia flight balik ke Australia..Jadi sempat abiskan masa makan dengan dia..Dia bukan pilihan aku ..totaly not..we just friends..Dari satu2 perkara aku kutip bila berkawan dgn dia nie..Orgnyer Kaya,Baik ada banyak Rumah..the thing is..Macam mana dia boleh dapat harta macam tu banyak sekali..Kekadang aku pun pelik..hmmm keep thinking bout this..anyway aku kawan dengan dia pun bukan sebab dia kaya ok..kebetulan dia kaya..

Cari MaGazine Kegemaran..
Lepas abis mengalamun kat depan cermin sementara tunggu ujan berhenti..aku bergerak tu dapatkan majalah kegemaran..habis satu persatu bookstore aku belek (Habis occay ) mag ni sangat hot hinggakan last sekali aku dapatpun kat 7Eleven tu pun dah kena bukak..Biasalah aku ruangan pertama aku buka adalah ruangan fashion..why fashion so into me..why why why.. ? Dari Barang brand terus ke Kota2 Besar aku tak mahu ketinggalan tuk mencari dan terus mencari..mungkin ini hobi yang memang tidak dapat diselamatkan lagi..Biarlah org nak kata aper..dah minat..suke ati ler..

Bukan Pilihan..
Mengambil jalan mudah tuk kaya itu bukan Pilihan, Nak popular Pun bukan pilihan cukuplah dikenali..Manusia nie hati depan jerk baik..belakang kita tak tau aper akan jadi..ada juga kawan yang berkawan hanya utk mendapatkan sesuatu yang diingin dan juga menabur janji2..that why aku lebih suka sendiri dari fikir benda nie..Dari A to Z..Rasanyer tak susah kot nak cari kawan kat kota besar nie..So Far kalau pergi mana2 memang ada jerk member kenal..Rahsia faymes saya adalah sebab tukar2 kerja tu yang ramai kawan tu..agagagaga...

Yang Tertinggal..
Sebaik kemas Rumah di Ampang tadi banyak benda yang aku buang..Kenangan Bertahun2 dulupun aku buang juga..Sekarang nie aku tidak terfikir tuk simpan segala kenangan lama..entah aku tak tau kenapa aku macam nie sekarnag..segala2nyer tertinggal kat belakang..adakah faktor usia..atau aku malas dah nak fikir pasal manusia...Kadang2 kita tak payah fikir sangat..sebab kalau lagi fikir lagilah berat kepala.. anyway bila ingat balik aku dengan dia..aku sempat merasa perpisahan itu..dia sanggup datang..ketuk kepala kat dinding kalau lupa detik itu..

Plan Cuti..
Selalunyer aku ni bukanlah perahsia orgnyer..Kalau org tanya pasti aku jawap dengan jujur..Memang aku memang jenis tak suka bersembunyi..Totaly Not my style..benda yang aku tak suka ..memang aku akan buat tak suka..menda yang aku suka..yes itu aku akan buat bersungguh2..Never give up and always ready and be creatif..cuma aku akan berada ditempat dan kawasan sendiri yang aku suka..jangan paksa..aku pasti lari jauh..

Kawan..
Berkawan ni bukan mudah..lebih2 lagi kalau nak menjaga hati manusia..Serius if u hurt me you on my list for Revenge..See what happen..satu cerita dalam hid up aku yang aku tak boleh lupa..Org yang pernah rapat dgn aku..Perempuan yang selama ni aku tolong dia..Menguna nama aku tuk kesenangan ..Akhirnya Menyihir aku tanpa belas kasihan..sungguh kejam ..itulah satu2nyer perkara pahit dalam hidup aku ..sib baik aku dah block dia...Muka Cantik perangai memang macam Pontianak celaka la kau dunia dan akhirat nanti....Taubat aku nak berkawan dengan org macam tu..Ya Allah jauhkan ler...Memang Wujud wanita sihir dalam dunia nie..eewwww..jauhkan ler..

Sudah selesai satu bab..October datang lagi..lagi 2 bulan genap satu tahun aku di company baru..Terasa Excited bekerja keras..Syukur Usaha semakin Pulih dan menemui jalan yang sangat baik..Proud of my Self..

Begini lagi..Meneruskan Misi Bercuti..Masih tidak kesampaian..

No comments: